pár poznámek
Autor: Caliope
Datum: 30.11.2009, 12:59
No, nepřišlo mi, že byste se do prvního dílu nějak zvlášť naváželi.. Dokonce měl 3*. Jinak mi to nedá, abych se neohradila vůči jedné věci. Všude čtu, jak blbý je děj (Bella si připadá stará, Bella měsíce sedí a tupě hledí z okna, Bella vyhledává adrenalin z pochybného důvodu atd), ale co měli filmaři dělat, když je to tak v knize? Měli se odchýlit? To by se pak už asi nevrátili zpět...Děj je prostě daný knihou a s tím nikdo nehne. Měla bych tedy spíš výhrady k jiným věcem, jako třeba Pattinson a jeho neschopnost hrát, opravdu velice (a pochybuji, že záměrně) vtipné scény jako Pattinsonova promenáda po školnim parkovišti (podtržená hudbou..), Jacobův striptýz, Pattinsonovo podivné orgasmické vyheknutí při líbání se s Bellou po oslavě narozek.. Do Nového měsíce (a série Stmívání obecně) se strašně jednoduše kope, ale mam pocit, že už to občas sklouzává do ubohých urážek za každou cenu. Ano, v tom filmu jsou hodně blbé momenty, ale jedna hvězdička? Viděla jsem horší filmy, kterým jste dali hvězdiček víc (2, někdy i 3)...Měli byste aspoň v tomhle zachovat určitou kontinuitu, aby ty hvězdy měly aspoň nějakou vypovídací schopnost.
PS je tady ještě
Autor: Caliope
Datum: 30.11.2009, 13:41
Důvodem, proč Edward Bellu nechce kousnout neni to, že je vegetarián. Mam pocit, že se pan recenzent snaží film "sepsouti" za každou cenu, až to hraničí s překrucováním. Ne, že by na tom záleželo.;)
vegetarian
Autor: jindra
Datum: 03.12.2009, 11:48
Jaky znas jiny duvody, proc by se prumernej upir ve vyvinu prestal zivit krvi? Cela zapletka uz od prvniho dilu je naprosto absurdni a popira elementarni logiku jen proto, aby tam autorka mohla narvat obvykly teenagersky problemy, tj. nejaky ty osudovy lasky, modu, pozerinu, stari atd. Je to jako kdyby nekdo pretocil jednicku Ramba, aby lepe reflektoval problemy gay komunity v centru Prahy.
Zkažená romance
Autor: Joan
Datum: 30.11.2009, 14:30
Za prvé bychom si měli uvědomit, že ne všechny filmy mohou být Pánem Prstenů - existuje mnoho různých žánrů, které jsou vážné nebo lehké. Ale člověk nechodí do kina vždy jen za nejlepším eposem, někdy se chce prostě BAVIT. A tady je problém Nového Měsíce. První díl této ságy nezačal špatně. Ano, byl to film pro dívky, lehká upírská romance, tak trochu americká limonáda, ale dokázala diváka nenáročně pobavit a sblížit s "upírským" světem. Dvojka je však bohužel totální propadák -Pattinson usedl na vavřínech "slávy" a zhloupnul, Stewart nedokáže film vytáhnout, ani roztomilá tvářička Taylora nemůže zachránit režisérovy přešlapy.Připadá mi, že tvůrci se prostě na diváky vykašlali a podcenili je se slovy: "Ti sežerou všechno." Ale není to tak. Je mi líto fanynek Twilight ságy ( já k nim nepatřím), že jim zkazili to, co mohlo býti docela hezké. Představme si stylový Nový měsíc, v tmavých barvách, s tajuplnou hudbou a s větším nádechem představosti jiného světa...Tento druhý díl nemusel být špatný - mohl to být odpočinkový a sladký film.
recenze
Autor: Terul
Datum: 30.11.2009, 14:35
Máte pravdu v jednom, není to úžasný film. Ale to je asi tak všechno. Viděla jsem mnohem horší filmy Vámi oceněny i na 3 hvězdičky. Připadámi, že se pan recenzent prostě jenom snaží vyhrabat všechnu špínu, o ději evidentně nic neví a argumentuje poznámkami, které jsou naprosto nemístné. Nepatřím mezi náctileté fanynky, jen chci poukázat, na to, jak úroveň a objektivita Vašich recenzí klesá. Jak mě chybí Vaše tištěná podoba....
pvsKbdOKhItBsVlJrkW
Autor: YxZNLuptdZRWYa
Datum: 22.04.2011, 15:29
That's a mold-breaker. Great thniknig!
jOmQXehUR
Autor: JayTgknX
Datum: 01.05.2011, 23:42
THX that's a great aenwsr!
Recenze?
Autor: dara
Datum: 30.11.2009, 21:30
Tohle má bý recenze? Naprosto souhlasím s názorem, že tohle už prostě není objektivní.. Ono je strašně jednoduché něco zkritizovat, ono se to píše samo a jistě to o dost ulehčí práci.. A předpokládám, že autor ani nečetl předlohu, že? To se pak není čemu divit. Jistě, ten film má občas dost stupidní a kýčovité scény, ale to měl Terminátor Salvation taky a měl, myslím, 4 hvězdičky.. Oba filmy se mi líbily, ale nechápu, proč jste je tak různorodě zhodnotili. To se snižuje hodnota filmu už jen pro to, že určen pro ženskou populaci - a záměrně zmiňuji ženskou populaci, nikoliv jen dívčí teenagerovskou. Babám se prostě tohle líb!
PS: A navíc - sama jsem se divila, ale sám můj přítel navrhl, že bychom na Nový měsíc mohli jít a co víc - líbil se mu. A testosteronu má dost.
1 hviezdička???
Autor: radka
Datum: 30.11.2009, 21:49
Musím povedať, že na tento film som sa naozaj tešila. Mám prečítanú celú ságu a bola som zvedavá, nakoľko sa bude film odlišovať od knihy. Niežeby som bola -násť ročná uctievačka prvého dielu. Aj keď som ho videla viackrát, vždy na mňa pôsobil príjemným priemerom, jednoducho film pre odpočinok, pre uvoľnenie. To isté som očakávala aj od druhého dielu. Do kina som išla s tým, že si oddýchnem, nešla som na politický triller ani film, kde treba spájať všetky nitky, aby som pochopila, o čo tam ide. Predpokladám, že väčšina divákov, tam išla s rovnakým zámerom ako ja. Uznávam, že človek, ktorý knihu nečítal, zrejme má trochu problémy pochopiť niektoré pohnútky hlavných hrdinov a ich reakcie, ale to sa niekedy stáva pri sfilmovaných knihách. Ja som si však v tomto filme našla všetko, čo film pre oddych má mať – nejakú tú akciu aj romantiku. Preto sa mi natíska otázka: Prečo len jedna hviezdička. Minimálne jednu ste ešte zabudli. Poznám filmy s horšou kvalitou, ktoré ste lepšie ohodnotili. Ja osobne by som mu kľudne dala 3 hviezdičky, pretože ho znova radím do priemeru a rada sa naň znova pozriem. Neviem, neviem, ale Premiere pre mňa akosi začína strácať lesk, ktorý som tu ešte nedávno badala...
P.s. Bellu z lesa nevyniesol Jacob, ale Sam. (to len tak pre recenzenta).
duVYhkVeCjNVJI
Autor: RvUEkzAAlihYguJq
Datum: 23.04.2011, 03:46
HHIS I should have thugoht of that!
za co víc hvězdiček?
Autor: Milan
Datum: 01.12.2009, 10:03
dámy se neurazí, pánové prominou, ale...
ono asi něco na tom bude, když snad všichni recenzenti globálně označují New moon za strašnej film... hromadně ho označují za nejhorší film roku atd... Jistě jsou filmy které jsou stejně tak špatné či horší a nikdo se do nich nenaváží... ale to bude tím, že kvůli své špatnosti nevydělávaly a tak nikoho netrápily.
Proletěl jsem na netu různé recenze, i od obyčejných diváků... drtivá většina popisuje New moon jako zklamání, děs, nudu... a to i ta ženská část. A až na vyjímky od zapálených fanynek, nedostal víc jak 3-4 z 10... v 80% 1-2 z 10.
Jistě ženy to zjevně baví, sám se někdy podivuju nad tím co čte moje matka... ale to co trápí recenzenty a ostatní, kterým záleží na filmu je, že něco tak strašného a stupidního se zařadí mezi skvosty typu Temný rytíř?! Radši si pustím 10x dokola Eragona (ze kterýho se mi v kině chtělo zvracet), než někdy více vidět cokoliv z Twilight ságy. Nezlobte se dámy, ale ten fim prostě JE strašnej.
dodatek
Autor: Milan
Datum: 01.12.2009, 10:18
někdo tu zmiňoval, že pan recenzent zjevně nezná předlohu a proto neví že... sorry ale dobře udělanej film si musí vystačit bez znalosti předlohy. Vadilo vám snad u Sin City nebo dejme tomu Angeliky, že jste nečetli předlohu???
k předlohám
Autor: Caliope
Datum: 01.12.2009, 10:56
Problém je, že ty věci, co pan recenzent zmatlal, byly pochopitelné z filmu (tzn. nebylo to nic, co by musel vědět z knihy, aby pochopil film). Zrovna Stmívání je zatim z filmů velice pochopitelné i bez knížky. Kdežto takový Harry Potter... Z filmů se člověk už nedozví prakticky nic. Z Prince dvojí krve se stala směska fórku a přidaných scén, které ve výsledku neměly žádný význam (útok Bellatrix a Fenrira na Doupě... přijdou tam, zapálej to tam, pak najednou odejdou? wtf? Mam ráda Helenu B.Carter, ale byla bych radši,aby byla v nějaké smysluplnější scéně) A to nemluvim o tom, že se v 6. filmu úplně vybodli na viteály... Takže pak budou muset dát vysvětlení, co to je za věci, do sedmýho dílu, aby to nebyla úplná zhovadilost. (Harry najednou ví, co hledat, ačkoli se to očividně dozvěděl mimo film)
věčné hvězdičky etc
Autor: Caliope
Datum: 01.12.2009, 11:13
Není to nejhorší film roku. (Taková s*ačka jako Halloween 2 si vůbec nezasloužila jít do kina.) Nikdo tu neříká, že je Nový měsíc super film, s Temnym rytířem bych ho už vůbec nesrovnávala, protože to je úplně něco jiného.Já nevim, co od Twilight čekali všichni ti, co teď nadávaj, kudy chodí... Z prvního filmu se mi líbila jen scéna v kuchyni a baseball. Od druhého jsem nečekala nic než to, že si sednu do kina a odpočnu si. A to se stalo (např. od Andělů a démonů-**- jsem taky nečekala nic, ale tam jsem jen seděla a bylo mi úplně u p**ele, kolik kardinálů zabijou). Pokud dali prvnímu dílu 3*, mohli by dát totéž NM. Ta 1* je opravdu málo, když uvážím špatné filmy, které mají *** (zmiňovaný Eragon **). To je to, co mi vadí. Ale jo, je to Twilight, tak se do toho všichni navezme, řekněme, jak blbé to bylo, a všechny, kterým se to nedejbože líbilo, označme za vylízané puberťačky...
Tohle neni recenze, to je kritika
Autor: Emil
Datum: 01.12.2009, 13:50
Pánové redaktoři, vraťte se do školy. Tohle není recenze, ale kritika.......a to ještě pořádně vidlácky napsaná. Spíš mě příde, že si autor jenom přečet ostatní negativní recenze a vytáhnul z nich tu největší špínu. Hodnocení je taky dost mimo mísu....1 hvězdičku si zaslouží jenom totální brak.........to že se tenhle film nelíbí recenzentům neznamená, že je to brak. To že se nelíbí lidim, kterejm nebyl určenej.....taky neznamená že je to brak. Prostě pisateli téhole kritiky bych nedal ani penci.
Ani kritika to není...
Autor: Louie
Datum: 01.12.2009, 18:02
Kritika totiž znamená objektivní posouzení věci...Výsledek kritikovy práce (recenze) může být buď spíše příznivý, pozitivní, anebo naopak negativní, záporný. V obou případech však musí být zdůvodněný: hanopis nebo pomluva není kritika. Protože negativní kritiky jsou obecně častější, nabývá i slovo kritika někdy užší význam kritiky negativní. To však svádí k falešné představě, jako kdyby cílem kritiky mělo být odsuzovat a hanět. Opravdu mi chybí starý dobrý papírový časopis....tam si člověk rozmyslí co napíše...
hm...
Autor: Katie19
Datum: 01.12.2009, 11:42
viete preco ma new moon nizke recenzie vsade po svete? lebo pre kazdeho je to vhodne si do toho kopnut. ano, suhlasim, pre nefanusikov a neznalov predlohy tam moze byt mnoho divneho, ale pre fanusikov je to akurat - aspon pre mna urcite. ps: ked som bola v kine, polovicu tvorili chlapi, bez frajeriek a urcite nebolo vsetci pritepleny. najlepsiu recenziu na new moon som citala na gorilla.cz, odporucam! vystihli to tam celkom dobre!!! new moon si zasluzi aspon 3*, nie viac ani menej...
premiere: vy ste dali 4 aj 5 * filmom, ktore stali za hovno a mnohym dobrym filmom ste dali hviezd zase malo...keby sa riadim vasimi recenziami, pridem o mnohe uzasne filmove zazitky...skoda skoda, ze to takto s vami ide... a aj mne chyba tento casopis...ziaden lepsi proste neexistuje :(
já vím svoje
Autor: sádelný stvůr
Datum: 01.12.2009, 13:01
Neřeším to, jestli si někdo chce někam napsat, že je něco blbé, tak mu to jistěže nikdo nemůže zakázat, je to jeho věc. Já vím svoje. Film je pěkný a nemám potřebu nikoho o ničem přesvědčovat. Je fakt, že pár recenzí si přečtu, pomyslím si o nich něco, ale opět, myslím si svoje. Jenom je mi moc líto lidí,co se na filmu nadřeli a dali si s tím práci a potom příjde nějaký blbeček a odsoudí to jenom proto, že je to snadné. V kině je a bylo plno filmů, které leckdo vychvaloval, ale já bych si o ně neopřela ani kolo, opět pomyslím si, jaká je to kravina a dál to neřeším, ale taky nepochybuju o tom, že to někomu zajímavé a pěkné příjde, je to jistě jeho názor a mě to fakt může být jedno. Něco zkritizovat je tak snadné, nejlíp něco co se hodně líbí jiným.
Film JE pěkný, pro mě, zbytek mě nezajímá, uvidím ho určitě několikrát, a jestli někomu příjde, že jsem vylízaný blbeček, no, nějak se s tím už vyrovnám.
Snažit se a dokázat je rozdíl
Autor: Milan
Datum: 01.12.2009, 17:59
mě je taky líto lidí co se snaží ale když prostě příjde hromada blbečků z vedení co vidí jen potenciální zisk a je jim u fuk jak kvalitní bude výsledek, hlavně že vydělá (a on vydělá, je tu přece obrovská fanouškovská základna co má orgasmy už jen při sledování traileru, viz reakce na youtube) a dají to na starosti režisérovi kterýmu je to taky jedno, protože vá že vydělá, tak co se dá čekat?? předlohu neznám, ale i z blbosti může šikovnej člověk udělat něco lepšího...
vážení nenaříkejte na recenze (btw recenze je kritika, a kdo ví co to znamená taky ví, že to neznamená hledat to nejhorší), naříkejte na filmaře, herci by to možná dokázali zahrát bravurně ale podívejte se už na tu výpravu! Vždyť některé z kostýmů vypadájí jak od trhovců z václaváku! Snažit se a neco opravdu dokázat je rozdíl... sakra velkej. Chápu že jste lidi naštvaní ale řekl bych proto že milujete knížku a někdo vám haní film.
recenze
Autor: Terul
Datum: 02.12.2009, 13:14
Já rozhodně nepatřím mezi skalní fanoušky. Předlohu jsem četla jen ze zvědavosti a film mohl být rozhodně mnohem lepší. ALE to nic nemeni na tom, že zde uvedená recenze není objektivní. Recenze má být opotstatněná kritika, něčím zdůvodněná a má za úkol uvést i kladné stránky, i kdyby jich bylo velice málo. Já jsem od toho filmu také nic nečekala, takže nejsem zklamaná a užila jsem si příjemný večer v kině s přáteli. Což se nedá říct například o Eragonu. Takže ještě jednou, nejde mi teď ani tak o kvalitu filmu, jako o kvalitu recenze, která nestála za nic.
New Moon
Autor: Shadow
Datum: 01.12.2009, 15:00
Tu je fakt. Premiere ide dolu vodou. To je prosto isté. Po mnohých zmenách tu ostali "recenzisti! , ktorí nevedia napísať kvalitnú a objektívnu prácu. Tak to dopadlo aj v tomto prípade. Autor vzal mnohokrát zmienené trápne vety o "Bravíčku" a emo ľuďoch( seriózne, kedy to prestane? Veď je to totálna blbosť!!!), pridal ich sem, okolo toho nakydal plno kecov štýlu- je to blbosť, najhorší film roka, presladená romanca pre ľudí bez IQ atď. No a vzniklo toto. Takže ďakujem za pobavenie, ale osobne som rada, že tento časopis prestal vychádzať v stánkoch, lebo s takým štýlom písania by vás už nikto nekupoval...
není to odpad!
Autor: cuarenta
Datum: 01.12.2009, 20:01
Já se nesmírně bavím u všech recenzí na New moon, protože většina z nich se skutečně snaží ten film shodit co nejvíc. A je pravda, že dialogy jsou hloupé, scény nelogické - stejně jako předloha, která - bez urážky- nepatří mezi nejlepší z fantasy žánru. Podle mého názoru je fajn, že se aspoň někdy objeví film, který se drží předlohy.Proč každému vadí "steroidoví"vlkodlaci? Kdo se by se rád nepodíval na sexy kluky? Nejspíš ten, kdo může jen tiše závidět... A pan recenzent půlku své recenze opsal z ČSFD, kde byly už týden před premiérou. A neměl by používat výrazy, kterým nerozumí. V tomto filmu nikdo není EMO...A co se týče toho hodnocení - každý máme právo na názor, ačkoliv podle toho mého si zaslouží dvě, klidně i tři hvězdičky. Je to prostě odpočinkový film určený spíš pro konzumního diváka, nikoliv pro filmové znalce...
Souhlas
Autor: Péťa
Datum: 12.12.2009, 00:36
Tak s tímhle příspěvkem naprosto souhlasím :)
Přiznávám: četla jsem všechny díly a Stmívání mám ráda. A co? Žalujte mě za to :D
Na Nový měsíc jsem četla dost recenzí a při většině jsem se smála. I v téhle jsou docela vtipné poznámky (a věřte že není jediná). Smála jsem se i u některých scén ve filmu, protože jejich trapnost byla vážně nepřekonatelná. Ale co? Proč brát ten film tak vážně? Prostě si sedněte a bavte se a jestli se vám to nelíbí, tak prosím...
A ještě s něčím souhlasím: dá se na to koukat. Proč jednou neomrknout pěkné chlapíky? Vždyť je to jenom zábava :)
Ještě něco
Autor: Péťa
Datum: 12.12.2009, 00:39
Ještě něco: PREMIERE JE A VŽDYCKY BYL NEJLEPŠÍ. Nejen že mě o všem informujete, ale taky se při vás skvěle bavím. Jen tak dál :)
WzPRKGsajegMKMEY
Autor: bLgfBNtDOVdwNKCPe
Datum: 23.04.2011, 10:18
Very true! Makes a change to see smoenoe spell it out like that. :)
fSmJzQcUzkwMIoZZAG
Autor: BEqTWGuq
Datum: 02.05.2011, 01:40
You're the garetest! JMHO
Robert ako Salvator Dali
Autor: Ali
Datum: 01.12.2009, 21:50
Odporucam... pretym nes pojdete na New moon pozrite si Little ashes(18+)... Robert tam hraje genialneho maliatra...
Cudujem sa co herec nespravy pre prachy....alebo ze by o tie neslo?
Pattinson v Little Ashes
Autor: Mary
Datum: 12.12.2009, 10:34
Little Ashes som si stiahla, pretože mám rada filmy zamerané na psychiku postáv. A tiež, bola som zvedavá, ako sa R.P. "popere" so zobrazením Salvadora Dalího. Musím povedať, že podľa mňa to zvládol výborne. Twilight je romantická polorozprávka najmä pre slečny okolo 17:teho roku, a tomuto statusu zodpovedá aj úroveň filmu. Je to pekne natočená rozprávka s priemerným dejom (čož ale na oddychové posedenie v kine úplne stačí) a peknými hercami. Výkon R.P. v Twilighte sa ani z tretiny neblíži k tomu v Little Ashes, podľa mňa má oveľa na viac, ako na zamilované ságy bez hlbšieho deja.
recenze
Autor: L3fty_17
Datum: 02.12.2009, 13:00
Zdravim, zaujala mě statistika na imdb.com (přikládám link: http://www.imdb.com/title/tt1259571/ratings ). Když si prohlédnete, jak kdo hodnotil tento film (z pohledu můž ; žena), tak mi to příjde minimálně úsměvně...jen na ukázku: můži dali průměrné hodnocení 3,8 a ženy 6,8, a to už je docela velký rozdíl. Co to asi značí? Odpověď nechám na každém z vás. Rád bych připojil i svůj názor na New Moon, ale ze zdravotních důvodů se ho zdráhám vidět, nejspíš ho tedy uvidím, až ho za 3 roky budou dávat na nejmenované soukromé televizi v sobotu od 20h jako film měsíce
recenze
Autor: Terul
Datum: 02.12.2009, 13:26
No, komentář od nabubřelého rádoby filmového znalce vždy potěší. Kolik chlapů si myslíte, že by DOBROVOLNĚ přiznalo, že se jim tento film libil? A i kdyby ne... jaký je problém v tom, že je toto film určený převážně ženám? Co například poslední díl Ramba? Jak si myslíte, že by ho ohodnotily ženy?
Request
Autor: L3fty_17
Datum: 02.12.2009, 15:04
"rádoby filmový fanda", no nerad to říkám, ale takovéhle označení mě uraží, protože se považuju se za filmového fandu. Nechci vám brát iluze, tak to zkusim řečí čísel, předpokládám, že jste se podívala na link, který jsem dal minule, přiložím tedy ještě jeden. Jedná se o zmíněného Ramba (http://www.imdb.com/title/tt0462499/ratings), výsledek?...muži 7,3 ženi 6,7...ano rozdíl to je, ale ne rozhodně takový, jako v případě New Moon. Pak jste zmínila doprovolnost. Já si myslím, že chlap, s prominutím, se narozdíl od ženy klidně přizná (samozřejmě existují i vyjímky)...to vychází z rozdílných povah ženy a muže. Rozdíly povah mezi pohlavými se rozebírají v psychologii, ale nevím, jak moc jste na toto téma aprobovaná, tak to radši vynecháme ...pominem-li však tento fakt, jakože by jsme neměli, tak hodnocení na imdb je zcela anonymní, tudíž váš argument postrádá smysl. Nechci tu však vést slovní válku. Pouze jsem svým prvním příspěvekem poukazoval na demagogii, kterou v mladých slečnách nové Stmívání vyvolalo, a to naprosto bez ohledu na samotné kvality filmu, které podle valné většiny tuzemnských i zahraničních recenzí za moc nestojí. A Opravdu nemám problém s tím, že tento film je určený převážně ženám (tímto se také ženám omlouvám, jestli to napoprvé vyznělo jinak). Vadí mi opravdu jen to, že je to špatný film s velkými zisky.
omluva
Autor: Terul
Datum: 03.12.2009, 10:46
Omlouvám se, že jsem se Vás dotkla, jen jsem chtěla poukázat na to, že čísla která tam uvádíte jsou naprosto zbytečná. Najdou se prostě lidi, kterým se tento film líbí, ať si kritika říká co chce. Vydělává peníze a nikdo s tím nic neudělá, Vám to vadí tak na něj prostě nechoďte. Ale na co se tu ohánět procentama komu se co libí? To dokáže snad každý posoudit sám...
Proč bych měl číst předlohu?
Autor: Martin.
Datum: 02.12.2009, 14:11
Recenzent má sice pravdu, ale napsáno je to trochu krkolomně...
Argument "Ani jsi nečetl předlohu" si nechte. Filmová adaptace má fungovat sama o sobě, ne jako doplnění knihy... To fanoušci ság jako Harry Potter nebo Stmívání nikdy nechápali a kvality filmu hodnotí podle toho, jak se drží knihy. Jak to, že u Lotra tyhle argumenty nikdo nepoužíval? Protože to byl dobrý film a nebylo jich třeba! Navíc je to směšné, protože na Stmívání není co k pochopení. Edward si myslí, že Bella zemře a chce se zabít, Bella za ním zajede a vysvětlí mu to a je konec filmu... jasný jak facka.
návštěvnost
Autor: inee
Datum: 02.12.2009, 19:28
ještě jsem nikdy nepsala do diskuze, ale tahle recenze mě donutila. Ne protože se tu tvrdí, že je to blbej film, to ať si posoudí každý divák v kině. Trošku mě nadzvedlo, že je to film který je určený náctiletým fanynkám. Zajímalo by mě, jestli si pan recenzent byl sednout v kině na normálním promítání, já jo (a nestydím se za to) a v sále byli spíš lidi kolem třicítky (i já se k tomuto věku blížím) a těch puberťaček, kterým to mělo být určeno tam bylo fakt jenom pár
Sága Stmívání
Autor: Alena
Datum: 02.12.2009, 22:41
Psi štěkají, karavana jde dál...a podle zdejšího recenzenta miliony lidí s nedostatkem vkusu zraňují jeho snobskou duši. Co nám, kteří bez předsudků máme rádi tuhle výjimečnou knihu, která je už dnes sociologicky zajímavým fenoménem,přináší film jako pokorná ilustrace ke knize, snoba nezajíá.
Opravdu s odstupem, humorem ale i sporozuměním film recenzoval Jáchym Topol v Lidovkách. člověk, který evidentně nemá mindrák, zabraňující vidět, pochopit a nemá potřebu papouškovat jiné snoby.
Piece of da shit
Autor: nOwAsToRm
Datum: 03.12.2009, 11:36
Dobrý den. Viděl jsem, stačilo. Nikdy více. Recenzent jen popsal, co si 80% POPULACE (žen nevyjímaje) myslí. To, že se to 20% nellíbí, je naprosto v pořádku. Doufám jen, že to skončí 4.dílem a nebude 5. (i když komerce a touha mít víc a víc peněz vás donutí...). Ten kdo "film" neviděl, doporučuji raději stáhnout z netu a mechodit do kina.. Ušetříte peníze a hlavně čas, jelikož doma můžete přeskakovat nudné filmové pasáže, takže dohromady bude délka "filmu" celkem přijatelných 10 minut (včetně titulků.).
HgpairnxTOVleFlq
Autor: DsnoEJziXPUcNv
Datum: 02.05.2011, 01:33
Hey, that's the gertsaet! So with ll this brain power AWHFY?
Recenze
Autor: fairy
Datum: 03.12.2009, 17:10
No, tak film jsem neviděla ani jeden, ale četla jsem všechny knížky. OK dobře jsem se tedy u téhle recenze nasmála, ale to je asi tak všechno. Jak tu bylo řečeno předtím, existují daleko horší srágory (knihy se mi tedy velmi líbili), ale měla bych jeden vzkaz pro recenzenta: KDYŽ UŽ O NĚČEM PÍŠETE, TAK SI ASPOŇ PŘEČTĚTE PŮVODNÍ ZDROJ, AŤ NEPÍŠETE HOVADINY! Má úcta.
jedna jedna
Autor: ska
Datum: 03.12.2009, 20:41
on možná nečetl knížku ale tys zase neviděl(a) film......takže jste tak nastejno čímž se skvěle doplnujete....má úcta :)
A vy
Autor: Terry
Datum: 05.12.2009, 23:09
..se zase podívejte, kde jste. Tohle FILMOVÝ web a hodnotí se tu film, ne kniha.
děcka takže... xD
Autor: ska
Datum: 03.12.2009, 20:36
no jako :D:D co dodat film byl zkráceně a jednoduše nic moc. Snad jediná scéna která se podle mýho povedla byl hon za viktorkou ale jinak................error :D Skoro furt sem se smála jak je film nalajnovanej podle trošku ošustěný a předvídatelný knižní předlohy. POminu-li teda nějáký ty scény ze kterejch přímo páchne klišé řekla bych že je to celkem obyčejnej, místama nudnej další tuctovej film.
upír vegetarián
Autor: Julie
Datum: 04.12.2009, 15:59
"Dívky pouze žužlá" Nice :)
ježišmarja
Autor: Pavla
Datum: 04.12.2009, 21:39
Nenavážejte se pořád do autora recenze. Nemusí číst knížku aby mohl ohodnotit film. Knížka a film je úplně něco jiného. Neříkám že je ten film propadák (každýmu se líbí něco jiného), ale bohužel je předurčen k takovým reakcím. Koukněte se na ty nástiletý holky, co vydrží stát 5 hodin na jednom místě aby mohly dvě minuty hystericky ječet jenom proto že kolem nich projde Robert Pattinson. Nebo vyprodaná půlnoční premiéra? Jako sorry, ale koho neodradí tohle, tak už asi nic.
recenzia
Autor: Beben
Datum: 06.12.2009, 16:26
Pán autor recenzie, výborne ste to zhrnuli :-) Iba malá poznámka k poslednej vete. Pri inteligencií súčasných teenagerov a early post-teenagerov sa obávam, že im to skrátka nikdy nedojde :-) Hold, teším sa na dalšie realisticky kritické recenzie.
vyciciavač inteligencie
Autor: ikapik
Datum: 06.12.2009, 16:29
S jednou hviezdičkou sa úplne stotožňujem! Dej je neuveriteľne primitívny a nelogický. Počas celého filmu som sa väčšinou len smiala.. A keď som sa dostala k pasáži, kde banda talianskych upírov nechá Bellu vypochodovať z kaplnky s tým, že "no dobre, tak choď" len pre to, že aj tak sa (RAZ!!!) stane upírkou... to už bol vrchol všetkého debilizmu. A keď si to chúďa, samovražedné žieňa, udrie hlavu a Jacob si vyzlečie tričko a začne jej tam tú ranu polonahý mačkať... :-D sorry ľudia, ale fakt!? Toto beriete ako dobrý film? Ak sa teenageri (ktorým je tento film určený) inšpirujú a začnú sa správať ako hrdinovia filmu.. sme v riadnych sra**ách.
A já s tím souhlasím...
Autor: Míša
Datum: 08.12.2009, 15:50
Jdu podpořit recenzenty premiere.cz: Špatný film si nezaslouží dobré hodnocení a to bez ohledu na předlohu - např. Láska za časů cholery byla úžasná kniha a film byl podprůměrný, takže prostě dostal podprůměrné hodnocení. Argumenty většiny "zasvěcenců", že recenzent knihu pravděpodobně nečetl, tímto považuji za nanejvýš bezcenné - hodnotíme tu film, nikoliv knihu. A nedomnívám se, že by konkrétně tento film měl něco, za co by si zasloužil hodnocení vyšší než právě jednu zmíněnou hvězdičku - práce kamery mizerná, výkony herců vyloženě špatné, scénář chatrný až kýčovitý, výprava rovněž nijak skvělá, děj minimální (a skutečně je mi jedno, jestli si měli ten děj vymyslet, když byl v knize potlačen, nebo ne - od toho je scénárista, aby vyplnil díry v předloze). Oproti prvnímu filmu, který balancoval na průměru, se jedná o jednoznačné zhoršení.
A ještě jedna věc: osobně se nedomnívám, že někdo z vás v komentářích (a četla jsem jich většinu) zvážil prvky filmové recenze. To, že se vám ten film líbí, neznamená, že je to dobrý film - být fanouškem je věc jedna a být filmovým kritikem věc druhá. Já osobně mám ráda také filmy, které bývají hodnocený průměrně až podprůměrně, ale nikoho pro to neurážím, že je hloupý, protože film ohodnotil určitým způsobem. V rámci daného žánru se jedná o hodnocení, se kterým se ztotužňuji a stačí se podívat na zahraniční filmové servery a recenze - žádná z nich tento film nehodnotila nijak kladně. Tudíž to není recenzent, který by se měl stydět za svou reakci...
asi naposled
Autor: Caliope
Datum: 08.12.2009, 16:20
Já už se nechci opakovat. Ale naposled stručně shrnu, co mi vadí. Kniha je dějově na dvě věci a moc dobrý film se z toho udělat nedá. Ale vytáčí mě, když vždycky přijde někdo, kdo říká, jak blbý to mělo děj, a začne se navážet do dnešních teenagerů - což btw já už nejsem - a taky do filmu, jako by za to, že je děj blbý, mohl právě ten film. A vadí mi překrucování faktů v recenzi. Ano, herecké výkony příšerné. Ano, scénář debilní. A ano, neni to žádnej master piece. Ale na 1* je to pořád příliš "dobré" (rozuměj ne dostatečně blbé - nechť si všichni najdou filmy, které měly 1*.) Toť můj názor.
Já se taky teda nechci opakovat, ale...
Autor: Míša
Datum: 09.12.2009, 13:07
Tak ještě tedy také naposledy - když jsme u té popkultury, tak třeba HP5 taky neměl jako kniha nijak závratný děj a přesto z něj filmaři vytěžili po dějové stránce maximum. Jak je to možné? Protože zapracoval kvalitní scénárista. Tady scénárista evidentně nezapracoval. A to je to, co je kritizováno. Kdyby scénárista zapracoval, mohl připsat nějaké zajímavé scény, které by strukturu děje nenarušovaly a zároveň by vyplnily ony kritizované díry. A pak to mohl být třeba tříhvězdičkový film...
K tomu, že to není tak špatné jako jiné jednohvězdičkové filmy - co teba takový Fantom opery? Ten měl taky jednu hvězdičku a myslím, že kvalitativně je to podobný film jako tenhle. Pokud mám uvést příklad z žánru fantasy: Eragon dostal sice dvě hvězdičky, ale po kvalitatnivní stránce (tedy herecké výkony, dialogy, dějová stránka, výprava, práce kamery...) převyšoval New Moon o několik řádů - neumím si tedy představit, kolik by v porovnání s ním měl New Moon dostat, kategorii 1hvězdička+ nemáme.
A poslední věc ohledně navážení se do teenagerů - taky do téhle věkové kategorie nepatřím a v tom, co kritici napsali, nevidím v tom jedinou lež. Každá skupina teenagerů má nějaké své vypulírované krasavce, ať už je to Orlando Bloom, Robert Pattison nebo Zac Efron, a každá skupina teenagerů má svoje další idoly. Dnešní teenageři mají Pattisona a Hannah Montanu. Na druhou stranu, filmy, ve kterých se tyto zmiňované idoly vyskytují, mají všude v zahraničí i u nás mizerné hodnocení a po v uvozovkách intelektuální stránce nenabízejí divákovi prakticky nic, než pořádný klistýr, takže není divu, že si premiere rýpla.
Kritika kritiky
Autor: Lucy
Datum: 10.12.2009, 19:35
Tak mě napadá - "Spím, či bdím, snad je to sen, né, to Premiere recenze jen..." . Jak neprofesionální, šokující, dětinská a ubohá je recenze k tomuto filmu. Autorova volba slov v článku je mírně řečeno nevhodná. Přemýšlím nad tím, zda recenze recenzenta prochazí nějakým schvalovacím procesem před umístěním na webové stránky. Nevím, je mi 30 let a je to poprvé, co jsem recenzi četla s otevřenou pusou a nevěřícně kroutila hlavou. Ano, jsem fanouškem knižní předlohy (dá se říct, že jsem všechny knihy přečetla jedním dechem), ano, viděla jsem Stmívaní několikrát , ale i přesto jsem schopná objektivně říct – ano, Nový Měsíc nesplnil mé očekávání, kterého jsem byla díky trailerům na YouTube a knižní předloze plna a rozhodně to není adept na Oscara. To nemění nic na tom, že názor na film lze vyjádřit , alespoň se špetkou uznání , respektu , slušnosti a objektivity. Autor znevažuje jméno Premiere , své profese a sebe samého. Místy chybný výklad děje a charakteristiky postav není rovněž známkou profesionality. Nu, zakončila bych to asi takto “Sto lidí, sto chutí” a "Co člověk, to jiný názor", což dokazují i komentáře k článku.
Souhlas
Autor: Mary
Datum: 12.12.2009, 10:53
Ano, souhlasím plně s Lucy. Přečetla jsem knižku Stmívání dávno předtím, než do kin přišel film(dělám v kníhkupectví). Zařadila jsem si ji mezi pěkné zamilované příběhy bez nějakého hlubšího děje, či psychologie postav. A film je přesně takový. Souhlasím s Lucy - taky mně New Moon sklamal. Pattinson je schopný lepších hereckých výkonů, u Stewart nikdy nejak nedokážu rozlíšit, co chce svým výrazem tváře povědět, Lautner to myslím zvládl dobře, ale právě jeho postava měla být v tomhle díle středobodem, ne nějaké přeludy Edwarda.
Kniha New Moon děj měla, jen trochu jinde, než je prezentován ve filmu. Ale na NW myslím nechodí lidé skoumat psychologii postav nebo hledat unikátní děj. Spíš se kouknout na jednoduchý příběh s hezkými herci, a to film zvládl dobře.
Přesně
Autor: Nina
Datum: 22.12.2009, 23:31
I já musím souhlasit. Není to žádné Oscarové dílo, ale to, co vytvořil "pan recenzent" mi vzalo dech. A ještě víc mě udivuje, že zrovna pod hlavičkou Premiere, kde jsou recenze většinou velmi objektivní. Viděla jsem mnohem horší filmy s lepším hodnocením. Už dávno nepatřím k teenagerům a i přes občas blbé dialogy mě film nezklamal. Je totiž přesně podle knížky, tak co byste čekali? Zkrátka trochu guilty pleasure :) Ale tvrdit, že je horší než Eragon? To těžko...ale pokud si chcete kopnout, Twilight sága je určitě nejlepší příležitostí, protože se jedná o takový fenomén, že si vaši recenzi alespoň někdo přečte, narozdíl od řady jiných filmů.
Fuck you all
Autor: T-800
Datum: 10.12.2009, 21:29
Souhlasím s názorem, že TATO recenze je subjektivním vyjádřením jedince.Sága Twilight je fenomén mladistvých, s tím se nic nbikdo nenadělá. Že to je ale fenomén, ne-hororový (to je nutné připomenout) a jedná se v podstatě (stejně jako v případě Underworldu) jen o variaci na dílo Romeo a Julie, nemůže popřít nikdo. Úroveň díla? HAHAHAHAHA! Za pár let po Stmívání ani pes neštěkne. PS: jen by mě zajímalo, pokud někdo z mládeže TOTO považuje za horor, jestli vůbec někdy viděl Pátek třináctého, nebo Noční můru v Elm street,,,
Nejlepší recenze
Autor: Neo
Datum: 19.12.2009, 22:56
ten film mě vůbec nezajímá ,ale po této recenzi ho chci vidět protože to vypadá na docela zabavnou blbost:-D
New moon
Autor: dara07
Datum: 21.12.2009, 08:49
Dobrý den,
k -náctiletým fanynkám ságy Stmívání už dávno nepatřím, ale myslím si, že pan recenzent Rybář je hovado. New moon není žádná bůhvíjaká pecka, ale dát mu jednu * je podle mě zaujatost až za roh. Kdeže papírová Premiere je ... Web, který miluje film? Už asi moc ne.
Fuck you all part II.
Autor: T-800
Datum: 23.12.2009, 14:24
Tato recenze byla pojata subjektivně. Budete tady Rybářovi otloukat o hlavu jeho zaujetí? Tenhle film stojí za starou belu, ale souhlasím, že 1* je neadekvátní hodnocní. Co takhle 0, nebo radši -1*?Pojďme hlasovat pro rozšíření stupnice do záporných čísel.
Ta recenze i ohlasy mne přiměly vidět to
Autor: Ala
Datum: 03.01.2010, 16:05
podruhé.Rozhodně děkuji za dobrý typ. Film pro čtenáře ságy je výborná ilustrace, pro filmového diváka, který se za každou cenu nechce ozvláštnit tím, jak je IN kritikou filmu, je to film pěkný, s napětím, humorem i pohodou a s nádherrnými scénami - pravdam ne se všemi, kdyby byl o 10 minut kratší, tak by neměl chybu
easy
Autor: Niky
Datum: 09.01.2010, 23:08
tahle cela diskuze je padla na hlavu uz proto ze se tu odrazi vztek fanynek a fanousku(?) na fakt, ze jim kazdy predhazuje, ze se jim libi blbina...jo knizky jsem necetla...a jo film se mi nelibil, protoze se rovnal sobotni zabave na nove, kam se vlastne nejlip hodi...jde o film ne o knihu, hodnotime film ne i knihu, i kdyz nepocitam ze by v tom byl nejak extra rozdil
Nejlepší komedie
Autor: Ája
Datum: 10.01.2010, 22:40
Myslím, že to jen lidstvo špatně pochopilo. Vždyť je to přece komedie! Jak jinak vysvětlit, že se kino, když jsem byla na promítání, co 5 minut smálo? Nikdy jsem tolik legrace nezažila. Ani na Juno a to už je těžký kalibr.
Další nanicovatý příspěvek:)
Autor: Klára
Datum: 14.01.2010, 18:11
Já jsem četla všechny 4 díly ságy stmívání, viděla jsem i oba dva filmy a myslím, že se to s knižní předlohou vůbec nedalo srovnat. Musím ale uznat, že jsem se ještě v souvislosti s twilightem tak moc nezasmála, jako po přečtení této recenze :)
Mám knížky od S.Meyerové ráda, to ale neznamená, že začnu zuřivě napadat tuto kritiku - 60% z toho byla pravda - i když trochu v přehnaném podání:)
odkaz
Autor: marui
Datum: 16.01.2010, 22:34
http://hinomaru-marui.blogspot.com/2010/01/stmvani-pohrdani-proti-nadseni.html
ještě něco
Autor: marui
Datum: 16.01.2010, 23:18
Ahoj, původně jsem zde chtěla jen zanechat link na svůj blog, kde se zabývám spíš předlohou, ale pak jsem si přečetla pár příspěvků a rozhodla se reagovat.
Bez ohledu na kvality filmu (potažmo knihy), tato recenze je špatně napsaná. Nejde o konstruktivní kritiku, ale o hanopis bez podložených argumentů. Příde mi, že New Moon na pana recenzenta prostě vyšel a on si chtěl zchladit žáhu.
Jde o to, že filmů (a knih) jako Stmívání se točí (a vychází) mnoho, paní Meyerová měla štěstí, že jí někdo zaplatil reklamu. A to je ten důvod, proč se do S kde kdo trefuje. Všichni víme, že nejde o kvalitní filmy a knihy, ale jsou celosvětově oblíbené a na jejich kvalitu se až tak nehledí, protože se na ni hledět nemusí. Kdy široká veřejnost projevila dobrý vkus?
Kolik lidí sleduje televizi N--- a kolik 2? Nemá moc smysl vést debatu na toto téma...
http://hinomaru-marui.blogspot.com/2010/01/stmvani-pohrdani-proti-nadseni.html
Cože??
Autor: N.B.
Datum: 30.01.2010, 00:48
Tak tento text bych recenzí opravdu nenazývala... o to je smutnější, že se objevil na stránkách Premiere, která je pro mě pořád zárukou kvality (i když začíná mít trhliny) a jejíž tištěná podoba mi doteď chybí.
Přestože mám Twilight ságu ráda, knihy i filmy, uznávám, že se nejedná o dílo intelektuálně na výší a že na filmu New Moon by se oprávněně dalo kritizovat více věcí. Ovšem autor tohoto článku sáhl dosti vedle....
Ve filmu natočeném podle knižní předlohy mi přijde dost zcestné kritizovat děj, lépe řečeno naprosto ho odsoudit od první do poseldní minuty. Když už, aspoň by bylo fajn nepsat nesmysly - Edward Bellu neodmítl přeměnit proto, že je vegetarián a to, že Jacob je vlkodlak, se čtenář i divák dozví až ve druhém dílu.
Když už jsem u Jacoba, jsou-li v knize vlkodlaci popsaní jako dobře fyzicky stavění, přece je musí hrát namakaní kluci. A vůbec, nechápu autorovu nevraživost vůči dobře stavěným mladíkům, kterou jsem v článku shledala vícekrát.
Emo dívka? Protože má černé vlasy a tmavé oči?Bližší spojitost opravdu nevidím... že je nešťastná, protože jí opustila láska jejího života? V tom případě se emo vyskytuje ve většině filmů... A co se týče bravíčkových fotorománů, myslím, že napsání čtyř tlustých dílů příběhu, jehož zápletka není až tak obvyklá a který je svým způsobem docela propracovaný (celí upíři a vlkodlaci a jejich fungování, pravidla, historie...), přece jen zabere déle než jednu přestávku ve škole, během které by byl každý schopen vymyslet děj takového bravíčkového fotorománu. Stejně tak spojení s Hannou Montanou trochu pokulhává. Třeba v tom, že Hannah Montana narozdíl od Twilight ságy opravdu zaujala velice úzkou cílovou skupinu.
recenze
Autor: Irca
Datum: 07.02.2010, 15:09
Přečetla jsem si recenzi a mám pocit, že pan recenzent je zaujatý.. Já nepatřím již delší dobu k teenagerům ale film se mi líbil a jedna hvězdička to je prostě opravdu málo. Předlohu jsem nečetla, dokonce jsem viděla nejprve druhý díl a pak první. Kdysi jsem na premiere četla recenzi na film Master and Commander mám ráda Russela Crowea tak jsem se na film těšila no přesto že měl od premiere 5 hvězdiček u toho filmu jsem usnula, což se mi u Stmívání fakt nestalo...
recenzia+
Autor: pacilpirin
Datum: 19.07.2010, 20:51
Milý Milan! Tvoje hodnotenie je obstojné, avšak si nemal zabudnúť na maličkosť: odôvodniť svoje hodnotenie. Film nie je veľdielo, no keď sa už rozhodnem napísať recenziu, tak sa pohybujem v rámci tematického rámca, ktorá mi je daná, čiže neargumentujem odkazmi na Star Wars. Viem, že humor je na prvom mieste, ale nie za každú cenu, hlavne ak už píšeš "recenziu", lebo 1) žáner a 2) rozpočet nesúvisia. Ak ide o horor, tak za bližšie považujem film Na prahu temnot Kathryn Bigelowovej z roku 1987 a iné romantické horory, ktoré spracúvajú takúto tematiku. Neprirovnávam k scifi a ak už, tak nie k filmu, ktorý má oveľa väčší rozpočet. Čo sa týka adaptácie románu, film by mal obstáť aj v tom prípade, ak divák nepozná predlohu. V tomto smere hádam nemanipuluje takým množstvom postáv, aby sa základnému- a priesvitnému- príbehu nedalo rozumieť. Bela je naozaj otravná, avšak ak by Chris Weitz podrobnejšie predstavil svet vlkolakov, podobne ako v jednotke svet upírov, mohol vzniknúť zaujímavý film. Ani prepracovanejší scenár by neuškodil, ale neznamená to, že sú tu len absurdné dialógy. Aj ja píšem recenzie, ale keď už o niečom, tak nehovorím len do luftu, ale naštudujem aj niečo o tom. Neznamená to, že prečítam len japonské, americké, slovenské, české a bohvie aké digresie ostatných divákov. Pozriem sa aj na predchádzajúce filmy o týchto tvoroch a potom sa pustím do písania....
Počet příspěvků: 64, poslední v 02. 05. 2011 01:40